راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

اعلام جزئیات ‌جدید از توافق ایران با «بوئینگ»

علی عابد‌زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران در خصوص قرارداد‌های ایرباس و بوئینگ توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی ایران بسیار فرسوده است گفت: از بین ۲۵۰ هواپیمای موجود در کشور ۲۳۰ هواپیما نیازمند جایگزینی است. وی بر همین اساس تأکید کرد که ایران برای نوسازی صنعت هواپیمایی خود ضمن مذاکره با شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا به دنبال ایجاد تنوع در خریدهای هواپیمای خود است.

عابدزاده ضمن تأیید توافق با شرکت بوئینگ اعلام کرد که در چندین مرحله بین ایران ایر و نمایندگان شرکت بوئینگ مذاکراتی انجام شد و دو طرف به یک توافق مکتوب در زمینه خرید هواپیما رسیدند.

عابدزاده تعداد هواپیماهای توافق شده را ۱۰۰ هواپیما عنوان کرد که قرار است از طریق فاینانس در اختیار ایران قرار گیرد. با این حال وی رقم قرارداد نهایی با این شرکت را که از سوی برخی منابع غربی ۱۷ میلیارد دلار عنوان شده است قطعی ندانست و اعلام کرد که جزئیات ساز و کار و توافق‌های مالی در این حوزه پس از مذاکرات بیشتر مشخص خواهد شد.

ادامه مطلب...
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

سفره افطار ایرانی؛ رنگین کمانی خوشمزه اما فراموش شده در صنعت گردشگری

سفره افطار ایرانی با توجه به فرهنگ غنی غذایی و تنوعی که در آن وجود دارد پتانسیل خوبی برای رونق گردشگری در ماه رمضان است. ولی این مهم مورد بی مهری قرار گرفته‌است؛ نه تنها پژوهش جامع و مدونی درخصوص تنوع غذایی ایران انجام نشده بلکه تبلیغات و معرفی آن نیز به حدی محدود است که گردشگران خارجی تصوری جز انواع کباب و چلو از غذاهای ایرانی ندارند.

یکی از مباحث مطرح در دانش گردشگری دنیا، توسعه گردشگری غذا با تمرکز بر هنر آشپزی است. در این راستا بیشتر کشورهای مسلمان همچون ترکیه، مالزی و لبنان با برگزاری جشنواره‌های سفره‌های افطار در ماه رمضان در صدد جذب گردشگران مسلمان برآمده‌اند. سفره‌های رنگارنگ با تنوع بسیار که شامل انواع آش، حلوا، شیرینی و پیش غذاست، سبب شده تا این جشنواره‌ها تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف شود.
در این راستا نمی‌توان از سفره افطار ایرانی غافل شد. فرهنگ غنی غذایی و تنوعی که در آن وجود دارد پتانسیل خوبی برای رونق گردشگری سفره افطار در ماه رمضان به شمار می‌رود. ولی این مهم مورد بی‌مهری قرار گرفته و نه تنها پژوهش جامع و مدونی درخصوص تنوع غذایی ایران انجام نشده بلکه تبلیغات و معرفی آن نیز به حدی محدود است که گردشگران خارجی تصوری جز کباب کوبیده و جوجه کباب و چلو از غذاهای ایرانی ندارند.
ادامه مطلب...
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

لزوم ایجاد برندهای برتر در صنعت گردشگری کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور ایجاد برندهای برتر در صنعت توریست و گردشگری است، این برندها باید امکان پذیرایی از میهمانان خارجی را فراهم کرده و امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را داشته باشند.

داود کشاورزیان در مراسم افتتاح سی و نهمین مرکز خدمات رفاهی بین راهی استان اصفهان در شهرضا اظهار کرد: یکی از علل ناکامی اقتصادی کشور نداشتن برند در بخش‌های مختلف از جمله در صنعت گردشگری است و از این جهت ایجاد مجموعه‌ای از برندهای معتبر در بخش مراکز بین راهی کشور یک ضرورت است.در اقتصاد کشور حلقه‌ مفقوده‌ای بین بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد و آن نبود افرادی است که تحت عنوان برندهای معتبر توان اداره مجموعه‌های بزرگ و رقابت با انواع مشابه خارجی، را داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در کشور آژانس‌های مختلفی در حوزه گردشگری در حال فعالیت هستند، اما متأسفانه گردشگری یک سویه مانع توسعه فعالیت‌های آن‌ها شده است، البته اوضاع سیاسی حاکم بر کشور در گذشته باعث شده بود تا گردشگران اندکی تمایل به حضور در ایران داشته باشند اما با تلاش‌های دولت یازدهم این اوضاع در شرایط فعلی بهتر شده است.

کشاورزیان اظهار کرد: ممکن است برخی افراد نیز از حضور گردشگران خارجی در کشور ناراضی باشند اما این مسئله در هر حال یک ضرورت است.

وی گفت: در آن سوی مرزها رسانه‌های مغرضی وجود دارند که دائم بر علیه کشور برنامه‌های مختلف پخش می‌کنند و گردشگران خارجی گمان می‌کنند که در ایران ثبات امنیتی لازم برای گردش و استفاده از مناظر طبیعی وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به امنیت وجود مطلوب در کشور و تلاش‌هایی که برای جذب گردشگر به کشور انجام شده، لازم است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی زمینه لازم برای پذیرایی از میهمانان خارجی نیز فراهم شود. / ایسنا

۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

احیای هتل سازی ایران با برندهای مطرح یا خرده سازها؟

با اجرایی شدن برجام و تغییر چهره ایران نزد جهانیان، علاقه سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری و هتل سازی بیش از گذشته شده‌است، چنانکه هر روز خبرهایی از عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف با سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در حوزه هتلداری و هتلسازی به گوش می‌رسد.

از یک سو برندهایی مانند روتانا و آکور خواستار سرمایه‌گذاری در حوزه هتل سازی ایران هستند و پس از گذشت 3 سال از نخستین ابزار علاقه آنها برای حضور در این حوزه، همچنان شاهد محقق نشدن و عملیاتی نشدن حضور آنها هستیم و خبرها از ادامه پروسه مطالعات و بررسی‌ آنها خبر می‌دهند. از دیگر سو به دنبال دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، سرمایه‌گذاران اروپایی نیز خواستار حضور در بخش هتلسازی شدند چنانکه چندی پیش در جلسه‌ای که با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای در قالب چند بند برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساخت 10 تا 15 هتل در کشور میان معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتایگن برگر» به عنوان دو طرف ایرانی و آلمانی امضا شد.

اما آیا این تفاهم‌نامه نیز در حد تفاهم‌نامه باقی خواهد ماند و پروسه مطالعات و بررسی‌ها سالیان سال به درازا خواهد کشید یا به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن خواهد رسید؟

ادامه مطلب...
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد