اولین همایش ارتقاء و توسعه گردشگری سلامت کشور از تاریخ بیست و سوم الی بیست و پنجم تیرماه نود و پنج از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل هما (1) مشهد برگزار شد. 

محورهای سخنرانی، اهداف و پنل های مختلف این همایش سه روزه، رویکرد گردشگری سلامت در اقتصاد مقاومتی، پتانسیل های شهر مشهد به عنوان یکی از قطب های گردشگری سلامت کشور، شناسایی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت، راهکارهای ایجاد مزیت های رقابتی در گردشگری سلامت، چشم انداز و اولویت های گردشگری سلامت و ارتقاء سطح ارتباطات صنایع وابسته و امنیت درگردشگری سلامت بود. 

در این همایش مقامات و مسئولان مرتبط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شیراز، سازمان نظام پزشکی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان، نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور، نماینده شرکت های سلامت گردشگری و دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت به سخنرانی در خصوص محورها و اهداف این همایش و ارائه پنل پرسش و پاسخ در طول سه روز برگزاری همایش پرداختند. همچنین دکتر اصلان زاده، مدیرعامل گروه هتل های هما نیز در این مراسم حضور یافت.

لازم به ذکر است در این همایش کارشناسان و نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کردستان، تبریز، قم، بیرجند، تربت حیدریه، زاهدان، سمنان، یزد، کرمانشاه، اردبیل، اهواز، البرز، همدان، تهران، گنبد و جزیره کیش حضور داشتند.