قیمت‌گذاری هتل‌ها و خدماتی که همراه این نرخ ارائه می‌شود همواره از مباحث و موضوعات مهم صنعت هتلداری در سراسر دنیا بوده است. در این گزارش نگاهی داریم به مکانیزم‌های قیمت‌گذاری هتل در آمریکا و کشورهای اروپایی. با ما همراه باشید؛

در دنیا سازمان‌های غیردولتی و خصوصی وجود دارند که بر اساس معیارهای استاندارد شده به ‌طور منظم کیفیت و امکانات هتل‌ها را می‌سنجند. این سازمان‌ها امتیاز هتل‌ها و قیمت اتاق‌هایشان را تعیین می‌کنند. سازمان‌هایی مانند «سندیکای خودروی آمریکا» که یکی از زمینه‌های فعالیتش، سفر است و موسسه «فوربز تراول» در آمریکا که مسافران با شناخت از سیستم‌ آنها، هتل مورد نظرشان را با خیالی آسوده انتخاب می‌کنند.

در این شرایط مسافران برای مطمئن شدن از ویژگی‌های هتل‌هایی که می‌خواهند انتخاب ‌کنند، قبل از رزرو اتاق، نظرات کاربران قبلی را در سایت‌های رزرو آنلاین می‌خوانند و این اطمینان مسافران را نسبت به واقعی بودن امتیاز هتل‌ها از بین می‌برد.