در گذشته یکی از مهم ترین چالش های صنعت گردشگری ایران عدم برخورداری از سیاست و مکانیزم مدون در بخش اطلاع رسانی و تبلیغات در بازارهای هدف بود. چالش اطلاع رسانی و تبلیغات در سطحی بود که غالب مردم خودمان نیز از ظرفیت های گردشگری کشور بی اطلاع بودند.
هر چند در سال های اخیر با ورود شبکه های مجازی و حضور فعالان نو اندیش در بازار گردشگری، این صنعت جای خود را بر روی شبکه های مجازی و البته رسانه ملی باز نمود. اما امروز معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در بازارهای هدف چالش این صنعت نمی باشد زیرا با ظهور ابزارها و مکانیزم های بیشمار در عرصه رسانه، اطلاع رسانی و تبلیغات قطعا می توان به بهترین شکل فرصت ها و ظرفیت های گردشگری ایران را به بازارهای هدف معرفی نمود.