دانستن اینکه بهترین هتل ها در سراسر دنیا از چه  نوع برنامه هایی برای وفاداری میهمانان خود استفاده می کنند، بسیار جذاب است. گروه هتل های زنجیره ای Starwood نیز یکی از این بهترین ها است. زنجیره ای از هتل های مجلل که با بیش از 1200 شعبه در 5 قاره دنیا، مشغول خدمت رسانی به مسافران محلی و جهانگردان هستند.
برنامه وفاداری این زنجیره بزرگ، با نام Starwood Preferred Guest  یا همان SPG، برای اهالی آمریکا بسیار آشناست. برنامه ای که تأکید و توجه خود را بر مسافران کثیر السفر قرار داده است. مخاطب اصلی این برنامه وفاداری، بازرگانان و مسافران کثیرالسفری هستند که به شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا، آسیا و اروپا رفت و آمد می کنند. البته وسعت برنامه تا کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی نیز گسترش یافته است. امّا بیشتر شعبه های این زنجیره مجلل در کشور آمریکا و بعد در اروپا و آسیای میانه و جنوب شرقی قرار دارند.  
شیوه استفاده از این برنامه وفاداری، حول محور امتیاز می چرخد و هر امتیاز یک  "ستاره" نامیده می شود. مسافران می توانند در تمامی این 1200 شعبه به جمع آوری و استفاده از امتیاز (ستاره) های خود بپردازند.

هلدینگ Starwood، شامل 9 برند گردشگری مختلف، از سطح متوسط گرفته تا سطح بسیار گرانقیمت و مجلل است. اعضاء باشگاه وفاداری Starwood به راحتی می توانند از خدمات و مزایای گسترده این 9 برند متنوع گردشگری استفاده نمایند. از جمع آوری امتیاز در هتلهای متوسط شرایتون  گرفته تا استفاده از امتیازها برای اقامت رایگان در گروه هتلهای مجلل رجیس ! مسافران همچنین می توانند با صرف صبحانه، ناهار و یا شام در رستوران های این زنجیره، یا با استفاده از کارت اعتباری این شرکت ، میزان امتیازهای خود را افزایش دهند. دامنه انتخاب مسافران برای استفاده از امتیازها نیز بسیار متنوع است. از اقامتهای رایگان در هتلهای زنجیره، در سرتاسر دنیا گرفته تا وعده های رایگان غذا در رستورانهای متنوع، افزایش اعتبار در کارت اعتباری، دریافت کارت هدیه برای خرید از خرده فروشان مشهور اینترنتی نظیر: آمازون و آیتونز ، قهوه فروشی استارباکس، شرکت در مراسمهای فرش قرمز سینمایی، بلیط رایگان نمایشگاه ها و کنسرتهای مختلف، شرکت در جشن ها و رویدادهای ورزشی و...، تنها بخشی از فرصتهای در اختیار اعضاء باشگاه برای استفاده از امتیازاتشان است.
جالب است بدانید، SPG برای طبقه آخر مسافران ویژه خود، امکاناتی فراتر از حد تصور در نظر گرفته است. گروه هتلهای زنجیره ای Starwood و شرکت هواپیمایی دلتا با عقد قرارداد مشارکت، بخشهایی از برنامه وفاداری خود را با یکدیگر مشترک نموده اند تا از این طریق، برای مسافران ویژه خود اهمیت بیشتری قائل شوند. مسافران ویژه پلاتینیومی Starwood می توانند هم بخشی از امتیازهای خود را صرف دریافت رایگان بلیتهای این شرکت هواپیمایی نمایند و هم با خرید بلیت هواپیما از این مجموعه، بر امتیازهای خود بیفزایند. آنها همچنین می توانند از خدمات CIP و دریافت آنی بلیت، حتی در فصلهای پر رفت و آمد و بسیار شلوغ هوایی استفاده نمایند.
شرکت، درباره باشگاه خود توضیح می دهد: اگر شب های بیشتری را در Starwood بگذرانید، سریع تر به اقامتهای رایگان خود دست خواهید یافت. با صرف هر دلار در زنجیره های ما، 2 امتیاز ستاره ای خواهید داشت. زنجیره های ما شامل هتلهای: Westin، St. Regis، Sheraton، Le Méridien، Luxury Collection، Aloft و گروه W می باشند.
لازم به ذکر است که صرف هر دلار هزینه در گروه هتل های شرایتون، شامل 4 امتیاز می باشد. صرف هر دلار در کارت اعتباری نیز 1 امتیاز در پی دارد. این گروه بزرگ، برای آژانس های هواپیمایی و دفاتر رزرو هتل نیز امتیازهایی را در نظر گرفته است؛ به این ترتیب که شرکتهای مسافرتی، با هر رزرو خود یک امتیاز به دست می آورند.
استفاده از امتیازها برای اقامت رایگان، به شهر مقصد سفر، درجه هتل و اتاق انتخابی مسافران بستگی دارد. برای مثال، یک مسافر برای یک شب اقامت رایگان در ارزانترین اتاق هتلهای این زنجیره در شهر پاریس به 12000 امتیاز و برای گرانترین اتاق به 30000 امتیاز نیاز دارد. کمترین میزان امتیازها نیز با 3000 ستاره، به اتاقهای هتلهای مستقر در  تورنتو و ونکور کانادا، آتلانتا، اورلاندو و لاس وگاس، تعلق گرفته است.
در این برنامه، مسافران به سه دسته: مسافران ویژه، مسافران ویژه طلایی و مسافران ویژه پلاتینیومی تقسیم شده اند. / مشتری نیوز