قطار امن ترین وسیله حمل و نقل در دنیا است. وقتی سوار قطار می شوید نگران گم شدن در جاده های ناشناخته و یا تصادفات جاده ای نیستید. راحت در صندلی خود بنشینید و مناظر زیبا را تماشا کنید.

با قطارهای سریع السیر در وقت خود صرفه جویی می کنید. برای مثال مسیر رم به فلورانس با قطار NTV یا Frecciarossa یک ساعت و نیم و مدت زمان سفر از پاریس به لندن با قطار Eurostar با عبور از کانال مانژ 2 ساعت و پانزده دقیقه است.

در طول سفر با قطار می توانید به واگن بار یا رستوران رفته و از خود پذیرایی کنید یا در صندلی خود بنشینید و فیلم مورد علاقه تان را ببینید، آهنگ دلخواهتان را گوش کنید و یا به شبکه WIFI متصل شوید.

 در سفر با ماشین احتمال تصادفات جاده ای به خصوص در فصل زمستان در جاده های لغزنده را دارید. عدم آشنایی به راه ها و گذرگاه ها احتمال گم شدن در راه را بسیار  زیاد میکند. همچنین خستگی رانندگی را خواهید داشت بدون لذت بردن کافی از دیدن مناظر زیبای طبیعت سبز اروپا.

برای کرایه ماشین باید کارت اعتباری معتبر همراه خود داشته باشید. هزینه های سنگین سوخت را  از یاد نبرید.

در تمامی شهرهای بزرگ اروپایی مشکل پیدا کردن جای پارک خواهید داشت. ترافیک را هم فراموش نکنید.

در سفر با ماشین زمان بیشتری در مسیر خواهید بود. برای مثال در مسیر رم به فلورانس با ماشین 4 ساعت و مسیر پاریس به لندن در حدود 5 ساعت در راه هستید.

ایستگاه های قطار در مراکز شهرها هستند و اغلب در کنار آنها ایستگاه تاکسی و مترو وجود دارد. با انتخاب قطار در هزینه و زمان رسیدن به ایستگاه بسیار صرفه جویی میکنید.

در سفر با قطار کافی است 20 دقیقه قبل از حرکت قطار در ایستگاه باشید. مراحل کنترل پاسپورت و تشریفات چک کردن بار وجود ندارد.

محدودیت وزن بار ندارید. میتوانید هر مقدار که میخواهید چمدانتان را از سوغاتیها پر کنید. در صورت همراه داشتن دوچرخه و اسکی  میتوانید وسایل را به واگن بار تحویل دهید.

برنامه حرکت قطارها بسیار دقیق و متنوع است. شما میتوانید نزدیک ترین ساعت حرکت به برنامه خود را انتخاب کنید. برای مثال  در مسیرهای اصلی داخل ایتالیا هر یک ساعت یک قطار حرکت دارد یا در مسیر پاریس به لندن روزانه 19 قطار در هر طرف حرکت دارند.

اکثر فرودگاه ها خارج شهر هستند ،حداقل 20 تا بعضی مواقع 60 کیلومتر با شهر فاصله دارند. تعداد فرودگاهایی که متصل به شبکه مترو هستند انگشت شمار است و در اغلب موارد تنها وسیله در دسترس تاکسی است که هزینه بالایی دارد. بعلاوه به دلیل خارج از شهر بودن فرودگاه ها زمان بیشتری در راه خواهید بود.

حداقل 2 ساعت قبل از پرواز برای انجام تشریفات کنترل پاسپورت و چمدان باید در فرودگاه حضور داشته باشید.

در اکثر پروازهای داخلی اروپا باید با توجه به تعداد و وزن چمدان هایتان بار بخرید که در اکثر مواقع هزینه بالایی دارند.

در طول سفر میتوانید در قطار قدم بزنید، به واگن رستوران بروید، نوشیدنی و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید. از تلفن همراه خود استفاده کنید. لپ تاپ خود را به برق زده و فیلم مورد علاقه تان را ببینید و در برخی مسیرها میتوانید به شبکه WIFI متصل شوید.

قطار به کوچکترین شهرها و روستاها میرود. شرایط جوی تاثیری در حرکت قطار ندارد.

در مسیرهای طولانی  قطار شب رو را پیشنهاد میکنیم. با توجه به تعداد مسافران میتوان کوپه های 6،4،3،2 و 1 تخته را انتخاب کرد.

کوپه های 1 و 2 تخته حمام و دستشویی اختصاصی دارند. هزینه صبحانه  و در برخی موارد شام در بلیت لحاظ شده است.

سفر با قطار کمترین آلودگی را برای محیط زیست دارد. برای همین سفر با قطار را سفر سبز نام نهاده اند.

بلیت های قطار دارای شرایط کنسلی راحت تری هستند.

در طول پرواز باید در صندلی خود بنشینید و از دیدن آسمان بی کران و ابرها لذت ببرید!

هواپیما فقط به شهرهای بزرگ و اصلی هر کشور وارد میشود. خیلی از شهرهای اروپا فرودگاه ندارند.

بلیت  پروازهای ارزان داخل اروپا یا امریکا بعد از صدور قابل بازپرداخت نیستند.