مراسم باشکوه جشن انتخاب مشهد به عنوان "شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها" با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، غدا هیجاوی رییس اتحادیه صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و ملی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که در هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد، علاوه بر غدا هیجاوی و دکتر سلطانی فر، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، معاونین وی، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی و جمعی از مدیران ملی و استانی نیز حضور داشتند.

در این مراسم با شکوه، ضمن تبریک انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها بر توجه و اهمیت هرچه بیشتر به حوزه تولید، فروش و صادرات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در پایتخت معنوی ایران تاکید شد.

همچنین در این مراسم سند مشهد، شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگها از سوی خانم غدا هیجاوی رییس اتحادیه صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه به شهردار مشهد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعطا شد.

در این مراسم با شکوه هم چنین تمبر اختصاصی مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها با حضور مسعود سلطانی فر رونمایی گردید.

تجلیل از تعدادی از فعالان تولید، فروش، صادرات و آموزش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مدیران ملی و استانی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود. / روابط عمومی گروه هتل های هما