راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تصمیم غیرمنتظره اتحادیه اروپا برای گردشگران آمریکایی

 در صورتی که کمیسیون اروپا دوره 15 ساله چشم‌پوشی از ویزا برای آمریکایی‌ها را مجددا تمدید نکند، این امر می‌تواند مخاطرات قابل‌توجه‌ای برای قاره سبز از جمله در حوزه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گردشگرانی که قصد بازدید از برج ایفل یا پل لندن را دارند، تنها افرادی نخواهند بود که از تمدید نشدن قانون "عدم نیاز آمریکایی‌ها به اخذ ویزای اتحادیه اروپا" متضرر می‌شوند.

مسئولان اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه برنامه 15 ساله چشم‌پوشی از اخذ ویزا را مجددا مورد بررسی قرار داد که براساس آن آمریکایی‌ها از سال 2001 می‌توانستند به مدت حداکثر 90 روز بدون اخذ ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند.

به گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، پارلمان اروپا به خوبی از دیرباز به ارزش گردشگران آمریکا پی برده و بنابراین بعید است برنامه چشم‌پوشی ویزا برای آمریکایی‌ها لغو شود، اما برخی متخصصان معتقدند این امکان وجود دارد که این موضوع مناسبات سیاسی و تجاری میان آمریکا و اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

جزیره صنافیر را بشناسید

همانطور که در خبرها شنیده‌اید، دولت مصر واگذاری دو جزیره‌ی «صنافیر» و «تیران» به عربستان سعودی را تأیید کرده است. اقدامی که موجب انتقاد چهره‌های سیاسی و معترضان شده است. در این مطلب با یکی از این دو جزیره، یعنی جزیره‌ی صنافیر بیشتر آشنا می‌شویم

جزیره‌ی صنافیر

صنافیر یکی از دو جزیره‌ی عربستان سعودی است که در سال ۱۹۶۷ برای اهداف دفاعی به مصر اجاره داده شده بود و گرچه ملکیت آن پس از جنگ به عربستان سعودی بازگشت، ولی همچنان تحت اشغال اسرائیل است.

این جزیره در انتهای شرقی تنگه‌ی تیران واقع شده است و ۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد. تنگه‌ی تیران با عرض ۱۳ کیلومتر خلیج عقبه را از دریای سرخ جدا می‌کند. جزیره‌ی صنافیر که متعلق به عربستان و در اشغال اسرائیل است به همراه جزیره‌ی تیران در این تنگه قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

وقتی شگفتی‌های کویر شهداد رخ می‌نماید

بسیاری کویر شهداد را جزو خشکترین مناطق جهان می دانند اما در حاشیه جنوبی کویر خشک و سوزان لوت، دره ای سرسبز و رودخانه ها و آبشارهای جاری در اعماق آن، منظره ای بی نظیر را شکل داده است.

کویر لوت در فهرست خشک ترین و خطرناکترین مناطق جهان برای ادامه حیات بشر قرار دارد. تا یک دهه قبل کمتر کسی گمان می کرد در این کویر نشانه هایی از حیات یافت شود و به همین دلیل ماجراجویان کویر برای باز کردن رمز اسرار این منطقه قدم به کویر لوت گذاشتند غافل از اینکه از مدت ها قبل مردم محلی منطقه از امکانات موجود در همین کویر روزگار می گذارندند.

با افزایش حضور موج ماجراجویان در کویر شهداد آثاری از زندگی حیوانات و گیاهان و حتی وجود پرندگان مهاجر در کناره بستر رودخانه شور پدیدار شد که موجب شگفتی دانشمندان شد شگفت اینکه حتی در گرمترین نقطه زمین که در نزدیکی شهداد در استان کرمان قرار دارد نیز آثاری از زندگی حشرات به چشم می خورد و رودخانه شور نیز با تمام خشونت طبیعی اش مکانی است برای زندگی آرتیما گه یکی از آبزیان در معرض انقراض است. 

ادامه مطلب...
۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

رحمانی موحد: ان‌شاءالله بهتر خواهد شد!

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری بخصوص ITB برلین یکی از پرحاشیه‌ترین‌ها در حوزه گردشگری ماه‌های گذشته بود با این وجود معاون گردشگری تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «ان شاالله بهتر خواهد شد.»

یکی از دغدغه‌های همیشگی فعالان گردشگری چگونگی حضور در مجامع بین‌المللی و نمایشگاه‌ّهای گردشگری است.

سالهاست مباحث مختلفی از چگونگی انتخاب مجری گرفته تا غرفه سازی و هزینه‌های حضور فعالان گردشگری و حمایت دولتی از نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری مطرح می‌شود اما ساز و کار و برنامه مشخصی در این خصوص تدوین نشده‌است.

اما نبود مدیریتی صحیح در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال 2016 بیش از گذشته نمود پیدا کرد و صد البته به دلیل مصادف شدن آن با اخبار نوروزی به فراموشی سپرده شد. 

ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

آسیب شناسی نقش آموزش و پرورش در اسکان مسافران نوروزی

وزارت آموزش و پرورش در نوروز امسال با اجاره‌دادن 105 هزار کلاس درس، 13 میلیارد تومان درآمد کسب کرد. این آمار در حالی پس از پایان یافتن تعطیلات نوروزی از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام شد که سهم هتل‌ها از اقامت مسافران در این ایام تنها 8 درصد و خانه مسافرها 5 درصد بوده است.  گرچه آمار سفرها و اقامت‌ها در مقایسه با نوروز 94 رشدی 10 درصدی داشته است اما اقامت در هتل‌ها و دیگر اقامتگاه‌ها رشد چندانی را تجربه نکرده است؛ به صورتی‌که اقامت در هتل‌ها و خانه مسافرها به ترتیب تنها دو و یک درصد افزایش داشته است و این میزان رشد در مقایسه به نسبت رشد اقامت در مدارس و کمپ‌های دائم که هر کدام به ترتیب 3 درصد و 23 درصد رشد داشته‌اند، ناچیز است
ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد