راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

رسیدن هواپیماهای نو به تهران حدوداً چقدر آب ‌خورد؟!

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید برای اینکه هواپیماهای جدید از کشور محل ساخت به تهران برسند، چقدر هزینه می‌شود و این هزینه شامل چه مواردی است.

در مورد ۴ فروند هواپیمای ای تی آر فرانسوی-ایتالیایی که اخیرا شرکت هما خریداری کرده، طبق برآورد کارشناسان حدود ۳۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این هواپیماها دیروز (چهارشنبه 27 اردیبهشت) وارد ایران شدند.

بررسی جزئیات هزینه های انتقال این هواپیماها حاکی از آن است که هزینه انتقال این ۴ فروند از فرانسه به تهران ۳۲۰ میلیون تومان است. به این صورت که حجم باک سوخت هواپیمای ای تی آر ۷۲ بر اساس آنچه وب سایت رسمی این شرکت هواپیماساز به عنوان ویژگی های آن ذکر کرده، Fuel capacity: ۵,۰۰۰ kg (۱۱,۰۰۰ lb) ۵ هزار کیلوگرم یا تقریبا همین میزان لیتر است.

ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

خانه‌تکانی در منوی غذای رستوران‌های ایران

شیوه نامه گردشگری غذا پس از برگزاری ۸ جشنواره «سفره ایرانی» تهیه شده و بزودی به رستوران ها و مراکز اقامتی سراسر کشور ابلاغ می شود.

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از سال گذشته در هشت منطقه کشور و در شهرهای رامسر، تبریز، کرمانشاه، مشهد، کرمان، اصفهان، شیراز و آبادان و با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خوراک محلی و سنتی ایرانی، توسعه گردشگری غذا و البته تغییر منوی خوراک در رستوران‌های کشور برگزار شد که هرچند با وجود نقدهایی در باب ضرورت نداشتن برگزاری چنین رویدادی که بیشتر ماهیت سرگرمی محلی دارد و هزینه‌بر است و تکرار اتفاقات گذشته بدون داشتن برآیند موثر بوده، اما در نهایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد که با نتیجه همین جشنواره‌ها، شیوه‌نامه گردشگری غذا تهیه شده که به زودی هم ابلاغ خواهد شد.

ادامه مطلب...
۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ضریب اشغال هتل های مشهد به شدت پایین آمده است.

زائران عرب زبان و مسلمان عمدتا از اماکن تفریحی مانند پارک های آبی، مراکز خرید و همچنین گردشگری غذا در مشهد استقبال می کنند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: باتوجه به اینکه عمده ظرفیت هتل های پنج ستاره در مشهد توسط زائران عربستان و بحرین اشغال می شد، اما پس از جریان حمله به سفارت عربستان و ایجاد وقفه در ورود این زائران به مشهد، متاسفانه مشکلات زیادی برای اشغال و تکمیل ظرفیت این گروه از هتل ها به وجود آمد.

مجید فرقانی اظهار کرد: مشکل اصلی گردشگران غیرعرب زبان، نقل و انتقال ارز است که البته پس از برجام این معضل به تدریج و تا حد زیادی در حال رفع شدن است، با وجود مشکل گردشگران در حوزه نقل و انتقال ارز، باید تدابیری اتخاذ شود تا استفاده از کارت های اعتباری گردشگران در داخل تسهیل شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که برای گردشگران وجود دارد، ورود برخی از نهادهای غیرمرتبط با این حوزه و تداخل آنها با آژانس های مجاز گردشگری که متولی این امر تلقی می شوند، است.

ادامه مطلب...
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

باشگاه مشتریان SUBWAY یگی از بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای جهان

"ساب وی" SubWay نام یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ای دنیا است که ریشه ای آمریکایی دارد. این رستوران در سال ۱۹۶۵ توسط فرد دلوکا و پیتر باک بنیان گذاشته شد و تا به امروز با بیش از ۴۳۹۸۱ شعبه در ۱۱۰ کشور دنیا، جزء پیشروترین رستوران هایی است که با استفاده از روش اعطای نمایندگی (Franchise) در حال رشد در بازارهای غذایی دنیا هستند. در روزگاری که بسیاری از مردم، از خوردن غذاهای سریع و آماده اجتناب می کنند، این رستوران شعار خود را ارائه غذاهایی سالم و تازه قرار داده است. غذاهای اصلی رستوران شامل انواع ساندویچ (اغلب با نان های دراز و پیچ دار که به صورت نصفه عرضه می شوند) و سالاد است. سفارش های مشتریان پیش چشم خود ایشان آماده می شود و مشتری با اشاره به مخلفات مورد علاقه اش که در مقابل او قرار دارند ترکیب ساندویچ خود را تعیین می‌کند.

اهمیت دادن به خواست مشتری در اولویت اول این رستوران قرار دارد؛ شاید به همین دلیل است که شعبات این رستوران در کشورهای اسلامی و حتی انگلستان ساندویچ هایی با گوشت حلال و ذبح اسلامی ارائه می نمایند. مشتری مداری این رستوران بزرگ زنجیره ای به همین یک مورد ختم نمی شود. تحویل سریع سفارش ها و اجرای برنامه های وفاداری از دیگر خدمات ارائه شده توسط Subway به مشتریانش می باشد.

ساب وی SubWay نیز مانند بسیاری از برند های معروف، نام خود را در کنار محصولات و خدماتی که به مشتریان عرضه می کند قرار می دهد. برای  برخی از ساندویچ های خود از کلمه Sub استفاده می کند. به جوائزی که به مشتریان خود می دهد SubPrize می گوید یا برای ارسال سریع سفارش ها از SubExpress استفاده می نماید.

ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

تلاش‌های دقیقه 90 برای نجات ساختمان دفینه (موزه پول)

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: این معاونت تا ظهر امروز (شنبه) پرونده‌ی اضطراری ساختمان دفینه را تهیه می‌کند و در نامه‌ای دیگر به بنیاد مستضعفان، درخواست توقف کار در این بنای تاریخی را می‌دهد.

بنای تاریخی «دفینه» در خیابان ولی عصر (عج) بلوار میرداماد تهران، یکی از بناهای تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان است که یکی از شاهکارهای معماری برگرفته از مکتب «فرانک لوید رایت» نامیده می‌شود.

به دنبال خبرهای منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تخریب داخلی این بنای تاریخی، اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران، در قدم نخست شهریور سال گذشته در نامه‌ای به مسئولان متولی ساختمان دفینه، درخواست کرد تا از هر اقدامی در این بنای تاریخی جلوگیری شود و پس از حدود هشت ماه، بار دیگر نامه‌نگاری‌ها در این زمینه آغاز شده است.

ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ادعای بنیاد مستضعفان، توهین به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

«مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همه‌چیز را تعیین تکلیف کرده و وضعیت کاملاً مشخص است، بنیاد مستضعفان نباید ادعایی بر مالکیت نیاوران و سعدآباد داشته باشد؛ چراکه این ادعا توهین به مصوبه شورای انقلاب تلقی می‌شود.»

حدود ۱۰ سال پیش بود که صحبت‌هایی درباره‌ی مالکیت بنیاد مستضعفان بر نیاوران و سعدآباد مطرح و حتی پیگیری‌هایی نیز انجام شد؛ تا اوایل سال ۹۲ که بار دیگر سر صحبت در این زمینه باز و جلسات دادگاهی نیز برگزار شدند، اما با مسکوت ماندن ماجرا، به نظر می‌رسید بار دیگر پرونده بدون نتیجه به حال خود رها شده است، تا این‌که از حدود  یک ماه پیش پیش دوباره خبرهایی از تلاش‌های مجدد بنیاد مستضعفان برای گرفتن حق مالکیت دو مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی نیاوران و سعدآباد منتشر شدند.

واکنش‌هایی که پس از  انتشار این خبر به وجود آمد، از معاون میراث فرهنگی تا معماران و دیگر مسئولان حوزه‌ی شهری و حتی معاونت ریاست جمهوری، همگی تا امروز یک پاسخ داشته‌اند: «بنیاد مستضعفان نمی‌تواند ادعای مالکیت کاخ‌ها را داشته باشد.»

ادامه مطلب...
۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

چگونه به میهمانان هتل حس خوب القا کنیم؟

القاء حس مثبت و سرگرم کردن میهمان ها در هتل هدفی جالب و چالش برانگیز است. در هر لحظه اطمینان یابید که مهمانان احساس خوب و مثبتی دارند.

فرقی نمی کند، چه میزبان یک مهمانی کوتاه مدت باشید و یا میزبان مهمانان در مدت اقامت طولانی تر، در هر صورت با کمی آمادگی و آماده سازی امکانات می توانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل به سرگرم کردن مهمانان بپردازید و اوقات خوشی را برایشان مهیا سازید. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مکان میزبانی شما به خوبی آماده شده است و بعد به این فکر کنید که چه چیزهایی باید فراهم کنید تا مهمانان احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند و پس از آن کاری کنید که به آن ها نشان دهید قرار است در کنار شما اوقات خوشی را سپری کنند.


روش اول:

1. تمیز کردن محیط

با تمیز کردن محیط شروع کنید، با تمیز بودن اتاق ها حس خوب و خوش آمدگویی را به مهمانان انتقال می دهید. روی بخش هایی تمرکز کنید که مهمانان زمان بیش تری را در آنجا سپری می کنند مثل: حمام، تخت خواب و همچنین به ورودی های اتاق و راهروها توجه خاصی نشان دهید. اتاق ها باید به خوبی گردگیری شده و تمیز و خوشبو باشند.

- به رو تختی توجه کنید که تمیز و زیبا باشد.

- حتما در حمام حوله های تمیز قرار دهید که خوشبو و بدون لک باشند.

ادامه مطلب...
۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

«خلیج‌فارس» را چطور به خاطر می‌آورند؟

امروز ۱۰ اردیبهشت، روز ملی «خلیج فارس» است، روزی که دست‌کم در سال‌های گذشته هر کدام از نهادهای دولتی و مردمی تلاش کردند چه به صورت نمادین و چه در قالب مراسمی کوچک یادآوری کند نام آن، خلیج همیشه فارس بوده و هست.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از متولیان حفاظت از این نام، اسناد زیادی دراختیار دارد، اسنادی مانند تپه‌ها، خانه‌ها و محوطه‌های تاریخی در سراسر کشور، حاشیه خلیج‌فارس و جزیره‌هایی که سندی بر موجودیت همیشگی خلیج فارس هستند.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یکی از این مراکز که می‌تواند بر این موجودیت صحه بگذارد، اقدامات متناسبی در این زمینه می‌تواند انجام دهد.

ادامه مطلب...
۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

استقبال بی سابقه گردشگران خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری اصفهان

بیشتر از ۸۳ هزار گردشگر خارجی درحالی فروردین‌ماه، اصفهان را برای سفر انتخاب کردند که به اذعان تورگردان‌ها و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگران استان اصفهان، سرازیر شدن چنین موجی از گردشگران خارجی در چند دهه‌ی اخیر بی‌سابقه بوده است.

فریدون اله‌یاری در این‌باره گفت: ماه فروردین به واسطه تداخل با تعطیلات نوروزی، محدودیت و کمبود زیرساخت و ازدحام جمعیت در جاده‌ها معمولا در برنامه‌ی زمانی سفر گردشگران خارجی لحاظ نمی‌شود، بیشتر خارجی‌ها از نیمه این ماه به ایران می‌آیند، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته از همان آغاز فروردین، موج بی‌سابقه‌ای در آمار گردشگران خارجی راه افتاده که به اذعان تورگردان‌ها در چند دهه اخیر بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است و پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت ماه تعداد آن‌ها حتی بیشتر از ماه پیش شود.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۸۳ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی اصفهان، اظهار کرد: معمولا بعد از پایان هر ماه آمار اقامت گردشگران از مراکز رسمی دریافت می‌شود، اما هنوز این آمار کامل نشده، آن ۸۳ هزار نفر هم تعداد بازدیدکنندگان آثار تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که بلیت فروشی داشته‌اند.

ادامه مطلب...
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

واگذاری هتل‌های دولتی به کجا رسید؟

«یک دهه می‌شود که می‌خواهند هتل‌های دولتی را واگذار کنند اما هربار از نیمه‌ی راه پشیمان شده‌اند. حالا هم انگار درگیر تعارف شده‌اند و هتل‌های دولتی را برای فروش طوری قیمت‌گذاری کرده‌اند که کسی نمی‌تواند بخرد!»

این‌ها حرف های شماری از تورگردان‌ها است که از قضا تعدادی‌شان هم دستی بر آتش هتلداری و هتلسازی دارند و این روزها آنقدر از کمبود هتل‌های مناسب برای گردشگران سخن گفته‌اند که می‌خواهند متولی در نقش منجی گردشگری، سریع‌تر وارد عمل شود تا حداقل یک مشکل از ده‌ها چالش این صنعت را حل کند، مثلا در هیات دولت از حق گردشگری که رییس‌جمهور به آن بها می‌دهد، دفاع کند و از وزیر نفت، مصمم بخواهد زمان نمایشگاه نفت و گاز را از اردبیهشتِ گردشگری ایران خارج کند و یا اگر نمی‌تواند، مهمانان نفتی و گازی را در شهر دیگری گردهم آورد. مثلا شهری مثل بندرعباس، مشهد و یا تبریز که اتفاق هتل خوب کم ندارند، اما روزهای خلوت‌تری را به نسبت تهران و اصفهان سپری می‌کنند و یا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهد برای جابجایی مکان جشنواره جهانی فیلم فجر و یا جشنواره فیلم کودک که دقیقا در زمان اوج ورود گردشگران در تهران و اصفهان برگزار می‌شود، چاره‌ای بیاندیشد.

ادامه مطلب...
۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۵:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد