راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۲۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

با سفر جهان را تغییر دهید

راه‌های بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند بتوانید در هنگام سفر در جهان تغییر مثبت ایجاد کنید.
این روزها فکر همه‌ی ما مشغول است. برای همین اغلب ترجیح می‌دهیم تعطیلاتمان را در یک ساحل دورافتاده که در آن می‌توانیم در یک فراموشی سعادتمندانه فرو رویم، بگذرانیم.
آرامش جای خودش را دارد، اما با کمی تلاش و رویکردی متفاوت، اگر بخواهیم می‌توانیم از بخشی از زمان تعطیلاتمان برای ایجاد تغییر در جهان استفاده کنیم.
اگر آماده‌ی چالش هستید و متمایلید تعطیلاتتان را به یک تجربه‌ی الهام‌بخش‌تر تبدیل کنید، ما در اینجا راهنمایی برای شما تدارک دیده‌ایم که بدانید چطور در خارج از کشور نماینده‌ی خوبی برای کشورتان باشید و در مسیرها روابط مثبتی با دیگران بسازید.
ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۶ ، ۲۱:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

خانه های اجاره ای در برابر هتل ها؛ رقابتی جهانی در زمین نابرابر

وقتی صحبت از خانه های استیجاری می شود، نخستین تصویر در ذهن مان، مردمان پلاکارد بدست کنار جاده ها، فریادزن های ترمینال ها و در نهایت این اواخر تبلیغات علنی در شبکه های اجتماعی تداعی می شود که همگی فی نفسه به زعم ما مروج بی اخلاقی اند و نشان از یک آشفتگی اشکارا در بازار اماکن اقامتی. بنابراین تنها راه چاره می تواند ساماندهی این خانه ها و تحت کنترل گرفتن فعالیت شان باشد حال آنکه این معضل، ریشه ای فراتر از مرزها و تصورات ما دارد و صنعت هتل جهان فراتر از باورهای ما درباره این خانه ها، ایشان را با نگاهی دیگر می نگرد تا بهانه ای باشد که طی دو شماره به ابعاد این موضوع در خارج و داخل بپردازیم.


از یک استارت آپ ساده تا پیشرفت در حد یک صنعت


پس از سال موفقیت آمیز به لحاظ درآمد برای صنعت هتل جهان در سال 2007 و همزمان با شروع بحران اقتصادی جهان در سال 2008، یک استارت آپ ساده به نام Airbnb در سان فرانسیسکو شکل گرفت تا راهی برای کمک به مردمی که قصد دارند اتاق های مازاد و یا خانه خود را برای روزهای محدود به صورت آنلاین اجاره دهند، باشد. فعالیتی که در برابر موج گردشگری امریکا حتی نمی توانست رقیبی برای هاستل ها یا هتل های یک و دو ستاره بحساب آید چه برسد به اینکه روزی بخواهد تهدیدی برای غول های امریکایی هتلداری جهان همچون هیلتون، ماریوت، ویندهام و حیات باشد.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۶ ، ۲۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ما و دیگران در واکنش به پدیده خانه های استیجاری

کمتر کسی است که در خاطرات سفرهای کلیشه ای به شهرهای شمالی کشور، صدا یا تصویری از کسانی که "اتاق"، "ویلا" یا "خانه دربست" را تبلیغ می کردند، در ذهن نداشته باشد. فعالیتی که آن روزها تنها راهی برای کمک به امرار معاش میزبانان بود که تا سال ها نه کسی بر آن خرده ای می گرفت و نه اصراری بر ساماندهی اش بود.


ساماندهی یک رقیب یا پاک سازی یک تهدید؟


در حالی که این پدیده فصلی در گذر زمان با افزایش جمعیت و تولید انبوه خودرو از یک سو و محدود ماندن ذهنیت سفر به مقاصد همیشگی و هجوم یکباره مسافران در کمبود هتل، شکلی جدی تر بخود گرفت و دایره انتخاب را از "اتاق" به "ویلای دوبلکس" و امکانات حداقلی برای گذران تعطیلات چند روزه به لوازم لوکس و امکانات حداکثری و محدوده جغرافیایی را از شهرهای ساحلی و مذهبی به اکثر شهرهای کشور رسید، دو دغدغه اصلی برای منتقدان پررنگ تر می شد؛ نخست، مسائل اخلاقی و عرفی و دوم، مسائل ایمنی و بهداشتی.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۶ ، ۲۰:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

دل نگرانی‌های گردشگران خارجی از حمل و نقل داخلی

یک کارشناس گردشگری گفت: بر اساس نظرسنجی ‌ها یکی از دل نگرانی‌های عمده گردشگران خارجی در کشور ایران حمل و نقل داخلی است با اینکه توریست‌ها اصفهان را دوست دارند، اما واقعا در زمینه حمل و نقل با مشکل مواجه هستیم نه خودروهای درستی داریم و نه رانندگی‌های ناوبرها بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی است.

محمد زاهدی در نشست امضای تفاهم نامه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان تاکسیرانی برای آموزش رانندگان تاکسی‌های عمومی در مورد گردشگری اظهار کرد: اهمیت حمل و نقل در گردشگری به اندازه‌ای است که می‌توانیم بگوییم گردشگری از طریق حمل و نقل به وجود می‌آید و این جابه جایی است که گردشگری را ایجاد می‌کند حال ممکن است این جابه جایی در مقصد رخ دهد و یا از مبدا به مقصدی انجام شود.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۹:۱۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

رشد بی‌سابقه گردشگری جهان در نیمه اول سال ۲۰۱۷

گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری حاکی از رشد متوسط ۶ درصدی گردشگری بین‌المللی در چهار ماهه نخست سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته میلادی است.

بر اساس این گزارش که طبق آمار و ارقام حد فاصل بین ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده، گردشگری بین‌المللی علاوه‌بر رشد ۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، به بالاترین سطح از اطمینان کسب و کار در یک دهه اخیر و همچنین رشد پایدار در مقاصد مهم گردشگری همراه بوده است.

طی چهار ماه نخست سال ۲۰۱۷ در مجموع ۳۶۹ میلیون گردشگر بین‌المللی (گردشگرانی که حداقل یک شب را در مقصدی سپری کرده‌اند) در سراسر جهان سفر کرده‌اند که ۲۱ میلیون بیشتر از آمارهای سال گذشته است.

آمار و ارقام ژانویه تا آوریل هرسال معمولا ۲۸ درصد از آمارهای کل سال را به خود اختصاص می‌دهد.

ادامه مطلب...
۲۵ تیر ۹۶ ، ۲۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

گردشگران چه کشورهایی برای درمان به ایران سفر می‌کنند؟

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: گردشگرانی از عراق، جمهوری آذربایجان،ارمنستان و حوزه خلیج فارس بیشترین مراجعان درمانی به ایران در یک سال گذشته بوده‌اند.

محمدعلی فیاضی با اشاره به فعالیت قانونی ۳۵ موسسه گردشگری سلامت در ایران، گفت: سال گذشته ۱۰۵ هزار تبعه‌ی خارجی از طریق این موسسه‌ها در سامانه وزارت بهداشت، ثبت اطلاعات شده‌اند. این گردشگران که برای استفاده از خدمات درمانی و پزشکی به ایران سفر کرده‌اند، بیشتر از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و حوزه خلیج فارس بوده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۹:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ساخت نخستین مینی ورلد Mini World خاورمیانه در ملایر

 نخستین طرح گردشگری بین المللی مینی ورلد (MINI WORLD) خاورمیانه یا پنجره ای به سوی جهان در ملایر در حال ساخت است. 

در این پروژه ۱۳۸ اثر تاریخی، ملی و جهانی چون برج ایفل، آرامگاه حافظ، تخت جمشید، برج پیزا، سی و سه پل وجود دارد. این پروژه چهارمین مینی ورلد جهان است که پس از کشورهای ژاپن، بلژیک و چین در ایران و در شهر ملایر ساخته می شود.


گزارش تصویری

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۸:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

نظر فراکسیون گردشگری مجلس درباره طرح تأسیس وزارت گردشگری

اعضای فراکسیون گردشگری مجلس دلیل اصلی پیشنهاد وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را توانمندتر شدن این سازمان‌ در برابر قدرت وزارتخانه‌های دیگر دانستند.

نشست رئیس و جمعی از اعضای فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و مناطق آزاد مجلس با جمعی از اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران شب گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. در این برنامه، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران در این نشست با تأکید بر لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در بخش گردشگری گفت: اغلب کشورهای موفق در حوزه گردشگری از نقش اجرایی دولت عبور کرده و این نقش را به بخش‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی واگذار کرده‌اند. بدنه دولت کوچک‌شده و دولت تنها به وظایف نظارتی، هماهنگی و سیاست‌گذاری خود می‌پردازد.

به گفته احمد اصغری قاجاری مهم‌ترین نقش دولت در این کشورها در حوزه اجرا به مقوله پیشبرد و ترویج کشور در قالب برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات، خلاصه می‌شود.

ادامه مطلب...
۲۰ تیر ۹۶ ، ۲۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

کارگروه مشترک معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران

معاون گردشگری از تشکیل کارگروهی مشترک بین جامعه هتلداران، ارزیابان هتل‌ها و این معاونت در راستای دستیابی به نقطه مطلوب در امر ارزیابی و درجه‌بندی هتل‌های کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد در نشست هم‌اندیشی با هیأت مدیره جامعه هتلداران و ارزیابان استانداردسازی استان‌های کشور که در محل معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت فرآیند استانداردسازی واحدهای اقامتی و ارتقای سطح خدمات، دستیابی به افزایش سرعت امور، کاهش دغدغه‌ها و حرکت به سوی نقطه مطلوب ارزیابی و درجه بندی واحدهای اقامتی، همواره جزو اولویت‌های اجرایی این حوزه قرار دارد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس با هدف تدوین سیاست‌های سه عنصر ساختار، ضوابط و فرآیند ارزیابی و درجه‌بندی هتل ها، کارگروهی مشترک بین جامعه هتلداران، ارزیابان هتل‌ها و معاونت گردشگری تشکیل می‌شود.

رحمانی‌موحد همچنین با بیان این‌که نیاز است هتلداران کشور بیش از پیش توانمند شوند، اظهار کرد: یافتن بهترین راه، اجرا و اداره کار و نیز به کارگیری نظام خودارزیابی می‌تواند ضمن ایجاد رقابت در افزایش ضریب اشغال واحدها و نیز افزایش میزان رضایتمندی مسافران موثر واقع شود.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۹:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ایجاد ۸۰ هزار شغل در حوزه صنایع‌دستی

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور ضمن تشریح دستاوردهای سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی خبر از تبدیل ایران به یکی از مقاصد مهم گردشگری تا سال ۲۰۱۸ داد.

دکتر زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در برنامه تلویزیونی «خانواده یک» با اشاره به اینکه این روزها حال صنایع‌دستی در ایران خوب است، افزود: نمایشگاه‌ها با کیفیت مطلوبی برپا می‌شوند، دغدغه‌هایی که درباره بیمه صنعتگران مابوده، درحال برطرف شدن است و فرصت‌هایی که ما برای اشتغال  در سال ۹۶ باید ایجاد کنیم، با اتکا به صنایع دستی مسیر خوبی را طی می‌کند، از این جهت فکر می‌کنم صنعتگران ایرانی در حوزه صنایع دستی شرایط خوبی را امسال تجربه می‌کنند.

 وی ادامه داد: فروش بالای صنایع دستی در نوروز ۹۶ بهترین دستاورد ما بود، این صنایع دستی که در قالب بازارچه‌های نوروزی ایجاد شده، در غرفه‌ها و فروشگاه‌ها، بالای ۴۵ میلیارد تومان به فروش رسید، که به زعم بسیاری از دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند می‌تواند برای تعداد قابل توجهی از صنعتگران در استان‌هایمان فرصت اشتغال پایدار ایجاد کند؛ در نتیجه وقتی صنعتگران به  فروش‌های خوب  امید  داشته باشند قاعدتا تولیدشان را افزایش می‌دهند و کیفیت تولیدشان را مدیریت می‌کنند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است با برنامه‌هایی که رو به جلو در حرکت هستند و با حمایت جدی ای که صورت می‌گیرد، حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار شغل در حوزه صنایع دستی ایجاد خواهیم کرد؛ ضمن اینکه ازمشاغل موجودمان مراقبت می‌کنیم که کسی از این گردونه فعالیت خارج نشود.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۸:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد