مامور ارشد اجرایی شرکت «اکور» از ماموریتهای ویژه این گروهِ فرانسوی هتلهای چند ملیتی در ایران خبر داد و گفت: قرار است در ۱۰ سال آینده، ماموریتهای زیادی در سراسر ایران انجام دهیم، شاید در این مدت، ۱۰۰ هتل در ایران بسازیم.
«کریستف لاندا» (Christophe Landais) از اراده جدی این مجموعه فرانسوی برای سرمایهگذاری در ایران سخن گفت و با اشاره به دو هتلی که در ایران تحت لیسانس اکور ساخته شده و به نام دو برند این مجموعه درحال فعالیت است، اظهار کرد: ما در خاورمیانه با ۳۶ هزار اتاق درحال فعالیت هستیم، بیشتر این هتلها لوکس هستند و به تازگی نیز درخواست شده در دبی یک هتل لوکس دیگر بسازیم، ولی ما میخواهیم در ایران هتل بسازیم. نیتمان توسعه کار در این کشور است.
او با استناد به تجربه مشارکت و سرمایهگذاری این شرکت فرانسوی در ایران که پس از توافق برجام علنی شد، خطاب به سرمایهگذاران خارجی که برای شرکت در همایش بینالمللی سرمایهگذاری در صنعت گردشگری به ایران آمدهاند، گفت: یک پروژه خوب نه تنها باید جذاب باشد، بلکه از نظر زمانی باید پایدار هم باشد و برگشت سرمایه و سود آن هم مطلوب و تضمین شده باشد. بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند در ایران هتلهای تجملی بسازند، اما باید گفت مهمترین موضوع در این نوع سرمایهگذاری تهیه زمین است، اگر تصمیم دارید در ایران پروژهای اجرا کنید، باید همه شرایط را در نظر گرفته و پروژه را به درستی تعریف کنید. موقعیتها و تعداد گردشگران هر منطقه را در نظر بگیرید و بدانید با توجه به نوع جغرافیا و شهری که در نظر گرفتهاید، چه هتلی میخواهید بسازید.
وی سپس موقعیت مشهد را برای متقاضیان سرمایهگذاری در ایران مثال زد و گفت: این شهر سالانه ۲۵ میلیون زائر دارد و شبیه مکه است، بنابراین میتوانید در این شهر محصولی ایجاد کنید که نیاز زائران آن شهر را تامین کند.