راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

نمایشگاه گردشگری تهران در ترازوی جهانی

به باور فعالان صنعت گردشگری کشور، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در مقیاس بین‌المللی، امری است که باید به شرکت‌های دارای تخصص در این زمینه سپرده شود؛ شرکت‌هایی که بازارهای جهانی را می‌شناسند و از ابزار و اعتبار لازم برای جلب حضور شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا برخوردارند. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توصیف شرایط برگزاری نمایشگاه دهم که پنج‌شنبه گذشته به اتمام رسید، از دو برابر شدن حضور هیات‌های خارجی شرکت‌‌کننده در این نمایشگاه خبر داد. مرتضی رحمانی موحد در این‌باره گفت: «در نمایشگاه امسال، شرکت‌هایی از 21 کشور حضور داشتند که سالن شماره 5 را به آنها اختصاص دادیم.» او افزود: «حضور این شرکت‌ها، علاقه‌ و تبلیغاتشان نشان می‌دهد که روی این نمایشگاه به عنوان یک ظرفیت همکاری حساب کرده‌اند و نمایشگاه توانسته جای خود را در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی باز کند.» 

رحمانی موحد با بیان اینکه این نمایشگاه به کانونی برای معرفی، تعامل و بستری برای بازاریابی و مشارکت با طرف‌های ایرانی، اطلاع از وضعیت گردشگری ایران و تنظیم قراردادها و برنامه‌های مشترک‌شان تبدیل شده است، اظهارکرد: «نتایج حاصل از این سه دوره اخیر که نمایشگاه بر محتوا و مدیریت کیفی تمرکز داشته، نشان‌دهنده این است که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و به طرف بهتر شدن پیش می‌رویم.» 

او همچنین در این مورد که روند موجود به معرفی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به عنوان قطب معرفی صنعت گردشگری ایران و یک کانون تاثیرگذار در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود، ابراز امیدواری کرد.

ادامه مطلب...
۲۶ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

اصطلاحات کافه ای را بیشتر بشناسید.

اسامی‌ عجیب‌ و خاص مصطلح در منوی کافه ها و کافی‌شاپ‌ها همیشه برای مخاطبان سوال برانگیز است و در انتخاب، آنها را دچار مشکل می‌کند. اما این اسامی عجیب به چه معناست؟

وارد یک کافه با یک دکور خاص و دوست‌داشتنی می‌شوید و می‌خواهید یک نوشیدنی و یا یک غذا برای خوردن انتخاب کنید اما متوجه اسامی عجیب و غریب منو نمی‌شوید. اسامی که هرساله با اضافه شدن خوراکی‌های متنوع‌تر بر تعدادشان افزوده می‌شود. اگر برایتان افت دارد که وقتی وارد کافی‌شاپ شوید از معنی کلمات عجیب و غریب داخل منو بپرسید این گزارش را بخوانید و از اصطلاحات کافه‌ای خبردار شوید.

ادامه مطلب...
۲۵ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

ایران زیر ذره‌بین سرمایه‌گذاران گردشگری دنیا

سرمایه‌گذاران خارجی که پس از توافق برجام پایشان به ایران باز شده، ضمن تشریح تجربیات خود در یکی دو سال اخیر، دیگر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به بازار ایران را به صبر دعوت کردند و گفتند ایران راحت‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری نیست، اما بسیار نویدبخش است.

مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری در هتل‌های مطرح امارات و فرانسه در جریان برگزاری کنفرانس تخصصی و بین‌المللی سرمایه‌گذاری در هتل‌داری و گردشگری که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در تهران برگزار شده، در میزگردی به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری در ایران پرداختند.

«استیون داینز» که مدیریت این پنل را بر عهده داشت به عنوان یک هتل‌دار سوالات تخصصی را از مدیران حاضر پرسید تا سرمایه‌گذارانی که مدت‌هاست در رفت و آمد به ایران هستند، به پاسخ ابهامات خود دست یابند.

این در حالی بود که در این میزگرد تخصصی هیچ یک از مقامات مرتبط در وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان‌های تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور نداشتند.

ادامه مطلب...
۲۵ بهمن ۹۵ ، ۱۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

بهترین برنامه وفاداری مشتری، در صنعت هوانوردی دنیا

در حالی که برنامه های وفاداری بیشتر خطوط هواپیمایی از یک رویه ثابت پیروی می کنند و برخورد مشابهی با مشتریان خود دارند (یعنی تنها بر اساس تعداد کیلومتر های سفر، به مشتریان خود امتیاز می دهند)؛ Southwest Airlines به گونه دیگری عمل می کند. این شرکت هواپیمایی آمریکایی ادعا دارد که با توجه به برنامه امتیازی خود، سودآوری مشتریان به شکل دیگری رقم می خورد. زمانی که این شرکت در سال 2010 تصمیم به تغییر و دوباره سازی برنامه وفاداری خود گرفت، به این نتیجه رسید که به جای امتیاز دادن به مشتریان بر اساس کیلومترهای سفر آنها، به هر دلار هزینه پرداختی توسط مسافران برای بلیط هواپیما امتیاز بدهد. یعنی، برنامه وفاداری این خط هوایی اکنون به مشتریان سودآور خود بیشتر امتیاز می دهد تا به مشتریانی که مسافرتهای طولانی تری دارند!
شرکت Southwest Airlines در سال 1971 در ایالت دالاس آمریکا پایه گذاری شد و اولین پرواز خود را در 18 ژوئن همان سال انجام داد. اکنون با بیش از 44 سال سابقه، 46000 کارمند، با بیش از 100 میلیون مسافر در سال، 3600 پرواز روزانه با 90 مقصد هوایی، به عنوان بزرگترین خط هوایی آمریکا شناخته می شود.

ادامه مطلب...
۱۹ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

برنامه وفاداری میهمانان (SPG) زنجیره ی هتل های استاروود

دانستن اینکه بهترین هتل ها در سراسر دنیا از چه  نوع برنامه هایی برای وفاداری میهمانان خود استفاده می کنند، بسیار جذاب است. گروه هتل های زنجیره ای Starwood نیز یکی از این بهترین ها است. زنجیره ای از هتل های مجلل که با بیش از 1200 شعبه در 5 قاره دنیا، مشغول خدمت رسانی به مسافران محلی و جهانگردان هستند.
برنامه وفاداری این زنجیره بزرگ، با نام Starwood Preferred Guest  یا همان SPG، برای اهالی آمریکا بسیار آشناست. برنامه ای که تأکید و توجه خود را بر مسافران کثیر السفر قرار داده است. مخاطب اصلی این برنامه وفاداری، بازرگانان و مسافران کثیرالسفری هستند که به شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا، آسیا و اروپا رفت و آمد می کنند. البته وسعت برنامه تا کشورهای خاورمیانه، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی نیز گسترش یافته است. امّا بیشتر شعبه های این زنجیره مجلل در کشور آمریکا و بعد در اروپا و آسیای میانه و جنوب شرقی قرار دارند.  
شیوه استفاده از این برنامه وفاداری، حول محور امتیاز می چرخد و هر امتیاز یک  "ستاره" نامیده می شود. مسافران می توانند در تمامی این 1200 شعبه به جمع آوری و استفاده از امتیاز (ستاره) های خود بپردازند.
ادامه مطلب...
۱۶ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

گزارش تصویری؛ بازدید راهنمایان گردشگری جهان از شهر شیراز


ادامه مطلب...
۱۴ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

خوب بخوابید تا سفرهای عالی داشته باشید.

ما انسان ها ماشین نیستیم و بدون استراحت نمی توانیم به زندگی ادامه دهیم. خواب برای سلامتی و تندرستی ما ضروری است. تحقیقات متعدد در زمینه خواب شواهد شوکه کننده ای را نشان می دهد که حتی کمبود خواب اندک نیز تاثیرات فیزیکی و ذهنی زیادی بر روی سلامتی می گذارد.
به همین علت، مهم است تا مسافران قبل و در طول سفر خواب مناسبی داشته باشند تا از اشتباهات خطرناک و حیاتی که می تواند به قیمت سلامتی و جان آنها تمام شود و همچنین امنیت مالی آنها را به خطر بیندازد جلوگیری کنند.

ادامه مطلب...
۱۲ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

فصل خلوتی، هراسی سودآور

چگونه می توان پذیرفت هتلداری نیز "صنعت" است در حالیکه قوانین رایج و حاکم بر آن آن نادیده گرفته می شود و یا حداقل جدی گرفته نمی شود؟
هتلداری در قالب صنعتی پیشرو و سودآور روز به روز در حال درنوردیدن مرزها و نوآوری های جدید است و همین فرامرزی و یا حتی بدون مرز بودن این صنعت انطباق پذیری و الگو پذیری را علی رغم تصور همگان پیچیده تر می نماید.
هتلداری به دلیل ذات خدماتی بودن هم خود ذاتاً قابلیت توسعه و ارائه دارد و هم الزامات ذاتی و حیاتی آن. برای مثال صنعت هتلداری متفاوت از صنایع الکترونیک مانند تلویزیون و کامپیوتر و تلفن همراه است. در چنین صنایع مصرفی و کالایی می توان کالا را در مکانی تولید نمود و در مکان و یا کشوری دیگر با خصوصیات جغرافیایی متفاوت عرضه و یا مصرف نمود. صنایع مصرفی این چنینی را می توان در مکانی تولید نمود و در مکان متفاوت دیگر مصرف نمود. اما هتلداری و روحیات صنعتی تشکیل دهنده آن از این قاعده کاملا متمایز و متفاوت است.
هتلداری هم خودش است یعنی ذات درونی و تشکیل دهنده خدماتی اش و هم قواعد پذیرفته شده حاکم بر آن. منظور از این قواعد پذیرفته شده و حاکم بر صنعت هتلداری چیست؟ خیلی سریع می توان به اصل موضوع پرداخت که همان بررسی زوایای فصل خلوتی و راهکارهای عملیاتی است. بدیهی است اولین چیزی که به ذهن خطور می کند سیاست های تخفیفی از سوی هتل جهت تشویق مسافران و ایجاد انگیزه سفر است. اما آیا این تمام راه حل است؟ اصلا چنین صورت مسئله ایی بدین شکل در هتلداری مدرن وجود دارد؟

ادامه مطلب...
۰۵ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد