به باور فعالان صنعت گردشگری کشور، برگزاری نمایشگاههای گردشگری در مقیاس بینالمللی، امری است که باید به شرکتهای دارای تخصص در این زمینه سپرده شود؛ شرکتهایی که بازارهای جهانی را میشناسند و از ابزار و اعتبار لازم برای جلب حضور شرکتهای بزرگ و مطرح دنیا برخوردارند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توصیف شرایط برگزاری نمایشگاه دهم که پنجشنبه گذشته به اتمام رسید، از دو برابر شدن حضور هیاتهای خارجی شرکتکننده در این نمایشگاه خبر داد. مرتضی رحمانی موحد در اینباره گفت: «در نمایشگاه امسال، شرکتهایی از 21 کشور حضور داشتند که سالن شماره 5 را به آنها اختصاص دادیم.» او افزود: «حضور این شرکتها، علاقه و تبلیغاتشان نشان میدهد که روی این نمایشگاه به عنوان یک ظرفیت همکاری حساب کردهاند و نمایشگاه توانسته جای خود را در عرصه فعالیتهای بینالمللی باز کند.»
رحمانی موحد با بیان اینکه این نمایشگاه به کانونی برای معرفی، تعامل و بستری برای بازاریابی و مشارکت با طرفهای ایرانی، اطلاع از وضعیت گردشگری ایران و تنظیم قراردادها و برنامههای مشترکشان تبدیل شده است، اظهارکرد: «نتایج حاصل از این سه دوره اخیر که نمایشگاه بر محتوا و مدیریت کیفی تمرکز داشته، نشاندهنده این است که در مسیر درستی قرار گرفتهایم و به طرف بهتر شدن پیش میرویم.»
او همچنین در این مورد که روند موجود به معرفی نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران به عنوان قطب معرفی صنعت گردشگری ایران و یک کانون تاثیرگذار در سطح منطقهای و بینالمللی تبدیل شود، ابراز امیدواری کرد.