راه بلد

"رسانه صنعت گردشگری و هتلداری"

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

مالک غار علیصدر کیست؟

در واگذاری و اداره غار علیصدر که از ابتدای دهه ۷۰ در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، مجموعه میراث فرهنگی نقش نداشته و فقط نرخ‌گذاری این مجموعه‌ طبیعی-ملی و نظارت بر کارکرد بخش خصوصی را برعهده داشته است.

غار علیصدر به عنوان مهمترین برند گردشگری استان همدان این روزها حال و روز خوشی ندارد؛ متولیانش معلوم نیستند، یک‌بار صحبت از بخش خصوصی می‌شود و یک‌روز میراث‌فرهنگی مسئول نظارت بر آن است؛ درآمد سالانه‌ بازدید از آن (۳۵ هزار تومان برای گردشگر داخلی و ۷۰ هزارتومان برای گردشگر خارجی) میلیاردها تومان است، اما رسیدگی به این اثر ثبت‌ملی شده به اندازه‌ای کم است که ورودیِ آن به اندازه یک ماشین باز شده و حتی کف غار را هم سنگ‌فرش کرده‌اند.

ادامه مطلب...
۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

کدام مهم تر است؟ صد هتل بسازیم، یا معاون رئیس جمهور شویم!

بدون شک آنانی که دل در گرو این سرزمین غرورانگیز و پاک نهاد دارند و همواره ایجاد اشتغال برای میلیون ها جوان بیکار و صد البته تحصیل کرده و امیدوار، دغدغه همیشگی آنان است، نیک می دانند که ظرفیت ها و قابلیت های  گردشگری ایران عزیز این توانمندی را دارد که با رونق و توسعه آن بتوان میراث فرهنگی کشور را تعالی بخشید و صنایع دستی و هنرهای ملی آن را به شکوفایی رساند.

ادامه مطلب...
۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۷:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

سرمایه گذاری چینی ها در هتل های آمریکایی

موج سرمایه گذاری چینی ها به صنعت هتل داری آمریکا رسیده است و شرکت های چینی برای خرید سهام هتل های آمریکا تلاش می کنند.

سال ها رشد اقتصادی بی نظیر چین موجب شده است تعداد فراوانی از چینی ها به ثروت های کلانی برسند و در نتیجه شاهد سرمایه گذاری آنها در جای جای جهان هستیم؛ سرمایه گذاری هایی که از مرزهای چین فراتر رفته و بازارهای املاک و مستغلات غرب و حتی خرید بنگاه های اقتصادی غربی را در بر می گیرد. اکنون موج سرمایه گذاری چینی ها به صنعت هتل داری آمریکا رسیده است و شرکت های چینی برای خرید سهام هتل های آمریکا تلاش می کنند.

ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۶:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

گفتگوی روزنامه شرق با ابراهیم بای سلامی، مدیرعامل هگتا

میراث و هنر، ارتباطی تنگاتنگ و دیرپا دارند. هدف اصلی گردشگری، سیر در تفاوت‌ها، کشف امتیازها و هویت‌هاست و همه اینها در هنر و میراث فرهنگی متعالی مردم، متجلی است.وجه تمایز فرهنگ، آثار، ابنیه و نمادهای تاریخی و معاصر، با هنر تعریف می‌شود. در فرایند گسترش صنعت گردشگری در جامعه مدرن، حفظ آثار فرهنگی از یک سو و ایجاد جاذبه‌های جدید، تعریف و ترویج و تبدیل آنها به فرصت‌های فرهنگی و تجاری و کسب درآمد، از سوی دیگر اهمیت یافته است. 

ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

نمایشگاه گردشگری لندن؛ فرصتی برای ایران پس از برجام

نمایشگاه جهانی گردشگری لندن ( world travel market) با سابقه ای نزدیک به چهار دهه یکی از رویدادهای مهم و معتبر صنعت گردشگری است که ایران تاکنون در چندین دوره آن شرکت داشته اما نمایشگاه 2016 لندن را می توان فرصتی جدید و جدی در صنعت گردشگری ایران پس از برجام دانست.

ادامه مطلب...
۱۳ آبان ۹۵ ، ۱۵:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

وضعیت سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری یک روز پس از خروج "سلطانی‌فر"

با اعتماد نمایندگان مجلس به مسعود سلطانی‌فر و اعطای تصدی وزارت ورزش به او، حالا نوبت رئیس‌جمهور است تا با انتخاب رئیس جدید برای سازمان میراث فرهنگی، این اعتماد را بی‌پاسخ نگذارد؛ فعلا همه معاونان سازمان در اتاق‌هایشان مشغول امور روزمره‌اند تا کاری روی زمین نماند.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اکنون در کسوت وزیر ورزش و جوانان در نخستین روز کاری به اصفهان سفر کرده و قرار است ورزشگاه نقش جهان پس از ۲۲ سال بلاتکلیفی، تنها ساعاتی پس از صدور حکم رئیس جمهور برای «سلطانی‌فر»، به دست وی افتتاح شود.

اما در فاصله چندصد کیلومتریِ او، در تهران، سازمان میراث فرهنگی امروز (چهارشنبه) را در بلاتکلیفی سپری می‌کند و معلوم نیست اگر قرار باشد تصمیمی برای این سازمان گرفته شود، چه کسی بهتر از بقیه می‌تواند تدبیر کند؟

این  در حالیست که به محض مطرح شدن نام «سلطانی‌فر» برای تصدی وزارت ورزش، بیانیه‌ها و نامه‌های مختلفی برای معرفی کاندیداهای احتمالی ریاست سازمان میراث فرهنگی نوشته شدند و "هرکسی از ظن خود"، تا به امروز درخواست‌هایی را مطرح و البته پیشنهادهایی را نیز به رئیس جمهور ارائه کرده‌اند. 

ادامه مطلب...
۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

نگاهی به بازاریابی گردشگری و رسانه های اجتماعی

بازاریابی  گردشگری رسانه های  اجتماعی یکی از روش های تاثیر گذار بازاریابی است. پسندیدن و میل به اشتراک گذاری پیام های رسانه اجتماعی در حوزه گردشگری  می تواند سبب افزایش اثرات انسجام محبوبیت و انتشار پیام شود. پیامهای ترغیب کننده (به عنوان مثال کیفیت ، محبوبیت و جذابیت پست ها)  در خصوص صنعت گردشگری و هتلداری کشور چگونه می توانند موجب شود  که کاربران اینترنت بر روی چنین پیام هایی کلیک کرده و آنها را در فعالیت های بازاریابی رسانه اجتماعی به اشتراک گذارند.  سه نوع یاد شده  از پیام های ترغیب کننده برای پسندیدن و به اشتراک گذاشتن پیام های ارسال شده از اهمیت زیادی برخوردار هستند و در  محبوبیت پست ها ضرورت دارند . علاوه بر این، پیام ها دارای ویژگی های مختلفی بوده و گروه های کاربری دارای رفتار متفاوتی برای برقراری ارتباط می باشند.

ادامه مطلب...
۰۸ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

انواع کلاس های پروازی در هواپیماها و ایرلاین ها

کلاس پرواز، نوعی درجه‌بندی برای صندلی‌ها و امکانات هواپیما است. ایرلاین‌ها به کمک این دسته‌بندی‌ها می‌توانند خدمات مختلف را با قیمت‌های متفاوتی به مسافران عرضه کنند. در این مقاله با انواع کلاس‌های پرواز و خدمات هر کدام از آنها آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

درجه‌بندی صندلی‌ها و امکاناتی که ایرلاین‌ها به مسافران عرضه می‌کنند گرچه در هواپیمایی‌های مختلف، متفاوت هستند اما برخی ویژگی‌های مشترک دارند که آنها را از سایر کلاس‌های پروازی متمایز می‌کند. در ادامه با انواع این درجه‌بندی‌ها آشنا می‌شویم.

ادامه مطلب...
۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۶:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

گردشگری زمستانی، یک رویای سفید

با فرا رسیدن فصل سرما و بر زمین نشستن اولین برف، فصل گردشگری و توریستی آذربایجان‌شرقی هم پایان یافته و با انبوهی از هتل‌ها و مهمانسراهای خالی و نیمه خالی مواجه می‌شویم.

دست‌اندرکاران گردشگری استان تنها برای فصل تابستان و هم‌چنین تعطیلات نوروز برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی می‌کنند، غافل از این‌که هوای سرد و چهره سفید تبریز هم برای خود شکوهی دارد.

ادامه مطلب...
۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد

مرد شماره ۱۰ این سازمان کیست؟

13 سال از تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گذرد و در این مدت ۹ رییس اغلب با گرایش سیاسی بر این مسند تکیه زده‌اند که تا آمده‌اند راه و چاه بیاموزند، یا کنار گذاشته شدند و یا پُست بالاتر گرفتند و از آن پس چنان تَرک خدمت از این سازمان کردند که حتی در مقام اجرایی بالاتر، دست یاری به سمت میراث فرهنگی و گردشگری و در مرحله‌ای که صنایع‌دستی به آن سازمان اضافه شد، دراز نکردند.

ادامه مطلب...
۰۶ آبان ۹۵ ، ۱۷:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رسانه راه بلد